Prohledat tento blog

úterý 30. září 2014

Taštička - univerzal


Tak jsem dneska měla za úkol jednu super rychlovku. Byli jsme s manželem na návštěvě u jeho maminky. Bohužel 3x týdně absolvuje dialýzu a sebou na několikahodinový pobyt v nemocničním pokoji nosí pár drobností, které sebou potřebuje - časopis, mobil, klíče, brýle atd.. Nosí je v malé taštičce na zip, takový jakoby necesér. Ale postěžovala si, že se jí tam nevejde knížka, jen přeložený časopis. Tak jsem se do toho pustila. 
Z čehopak jí asi ušiji? Asi ne moc barevné a světlé, bude to tahat po sanitkách a válet po nočních stolcích. Obrázky asi taky moc ne, je to dáma v letech. Padla volba na decentní vzorovanou bavlnu v černobílé barvě s květinovým, trochu abstraktním vzorem.
Aby to nebyla jen kapsa na zip, vypracovala jsem na přední straně menší zapínací kapsu - na mobil, tužky a tak podobně.
Látku podložím ronoplastem, aby  byla taštička trochu pevnější,  ale co dovnitř?  Původně jsem  myslela, že bude stejná venku i zevnitř.  Ale zase by byla uvnitř moc tmavá a nepřehledná pro starší oči. Tak jsem podšívku nakonec udělala z nepravidelně vlnkované světlé bavlny. A taky dovnitř patří kapsa.
Pak jsem na podšívku s kapsou z rubu nažehlila výztuhu a pustila se do zipu.
Přední díl nad zipem jsem oživila úzkou krajkou, sešila boky, kde jsem zároveň všila poutko na ruku a obrátila na líc. Při sešití nezapomeňte otevřít zip a nechat v podšívce otvor, jinak nebudete mít kudy tašku obrátit. Po otočení se vnitřní otvor ručně matracovým stehem zašije. Vyžehlíme a máme hotovo.
Zkusíte jí taky?





1 komentář: