Prohledat tento blog

čtvrtek 22. ledna 2015

Moje patchworkové začátky I.

Tak jsem od Ježíška dostala startovací set na patchwork! 


Jéje, jako bych toho doma, co se týče šití, zkoušela málo. No, patchwork mě zatím celkem míjel. Sem tam jsem ušila něco jednoduchého s použitím patchworkového skládání kousků látek. Většinou nějaká taštička, polštář nebo dečka. Nic velkého. Vše klasicky stříhané nůžkami, pak sešívání a obšívání - jak to vyšlo. Občas jsem trochu honila pravé úhly třeba na polštářích.

No a Ježíšek usoudil, že teoretické znalosti o patchworku bych měla převést do praxe. A že těch teoretických znalostí není zatím moc je jasné, tak jsem dostala od toho vykutálenýho Ježíška řezací podložku, kotoučovou řezačku a pravítko. Abych měla konečně ty pravé úhly. :-)

A začalo pátrání na netu, nejvíce na mém oblíbeném Pinteresu a od něj jsem se odrážela na různé blogy o patchworku, je nasnadě, že nejvíce patchworkářek je z USA (stejně jako nejkrásnější látky). Tak jsem pročítala jejich blogy, prohlížela jejich výrobky a okoukávala triky a fígle při šití. A že holky umí!!! Některé kousky jsou tak nádherné, pracné a precizně zmáknuté, že člověk jen zírá. 

Ukázka z Pinteresu:

colorful Kaffe Fassett diamond quilt

..............................................................................................................................................................................................................
Takže jsem se pokochala krásnými pracemi zkušenějších a začnu sama od píky. 
Postupně sem budu psát, jak pokračuji.

Pro začátek mám základní náčiní, mám také zásobu kvalitních bavlněných látek.


Budu ještě potřebovat vatelín a látku na podklad - záda výrobku.
Samozřejmě nitě! Jak na sešití, tak na prošívání na líci, mohou být ladící k použitým
látkám nebo naopak kontrastní pro efekt prošívání.

Dále klasika: ostré nůžky, špendlíky, případně zavírací špendlíky, možná také párátko
(pomůcka na párání) a krejčovskou křídu nebo lépe tužku.


A v neposlední řadě také žehličku, nejlépe s párou. Tu budeme používat často.





A můžeme začít! Těším se na Vás v dalším dílu.









1 komentář: