Prohledat tento blog

středa 29. října 2014

Pečené kuře s houbami a cuketou

V lednici mám ještě zásobu cuket ze zahrádky, tak jí cpu skoro do všeho. Taky se ještě našlo pár posledních letošních hub. 
Abych řekla pravdu, na houbách byla moje sousedka - vášnivá houbařka. A u nás končí přebytky, protože u nich už to nikdo nechce, letos byli sousedi hodně přejedení.  Ale ona chodí a chodí a sbírá a sbírá.... Což mě vůbec nevadí :-D

Tak  jsem  dělala k obědu kuře. Říkám si, šoupnu ho do trouby a hotovo. A pak mi to nedalo, nakrájela jsem na kostičky oloupanou cuketu - cca 30 dkg, taky asi 30 dkg čerstvých hub, které jsem tedy již den předem svařila. Dala na dno litinového pekáčku, pokladla kuře nakrájené na menší kousky.
Posypala jsem kuře lžičkou soli a lžičkou červené mleté papriky, trochu podlila vodou - cca 2 dl, pokapala 2-3 lžícemi slunečnicového oleje.
Přiklopila a dala péct. Asi na 190°C, po 30 minutách jsem sundala poklici a za občasného polévání vypečenou šťávou dopekla dalších cca 30 minut, prostě do červena, aby mělo kuře křupavou kůrčičku. Ke konci jsem na pár minut pustila v troubě větrák.
Cuketa se částečně rozpekla, částečně zůstaly kostičky a udělala spolu s kuřecím výpekem výbornou šťávu, která se pak úžasně hodila k přílohovým bramborám. 
Vlastně jen obyčejné kuře, ale přidáním pár jednoduchých ingrediencí se změnilo v super lahůdku. My jej měli s bramborami, ale určitě by chutnalo i s rýží, chlebem nebo bagetou.
Vyzkoušíte také? Dobrou chuť!




Žádné komentáře:

Okomentovat