Prohledat tento blog

čtvrtek 9. dubna 2015

Kefírový moučník narychlo

Tak jsem si tak říkala, co udělám se zbytkem nespotřebovaného kefíru v lednici. A ještě večer jsem se rozhodla ho zpracovat do buchty. A vytvořila jsem jednoduchou variantu na hrníčkovou buchtu. Já normálně neměřím a nevážím, ale pro Vás jsem se pokusila sepsat i gramáž surovin.
Takže Kefírová buchta:


                        

Na těsto si připravíme: 2 dl kefíru, 1 hrnek polohrubé mouky, 3/4 hrnku cukru krupice, 1 vejce, 1 hrst nasekaných vlašských ořechů, 2 lžíce kakaa, 1 lžička prášku do pečiva, 1/2 hrnku oleje.
Vymícháme ze všech surovin těsto (prášek do pečiva zamícháme do mouky, přidáme sypké suroviny a na konec tekuté) a nalijeme do vymazaného a moukou vysypaného pekáčku. 

Pečeme v troubě předehřáté na 180°C cca 15 minut. Vyzkoušíme, zda je upečeno zapíchnutím špejle do nejvyššího místa. Pokud špejli vytáhneme čistou, je upečeno a pekáč vyndáme.
Po vychladnutí korpus rozdělíme na poloviny. Jednu polovinu potřeme polovinou krému a můžeme poklást nějakým ovocem, já použila jahody. Hodí se ale i kompotované mandarinky, ananas atd.


Krém: 200 g másla nebo Hery ušleháme se 150 g moučkového cukru a postupně do másla zašleháme vychladlý pudink, který jsme uvařily z 350 ml mléka a 1 vanilkového pudinku.


Přikryjeme druhou polovinou těsta, namažeme zbytek krému a cik cak pokapeme rozpuštěnou čokoládou. Já použila hořkou, ale použijte tu, kterou máte rádi nebo máte doma. Také můžete čokoládu nahoru nastrouhat, v případě nouze lze posypat kakaem nebo Grankem.


Pak stačí nechat hodinku v lednici, aby se moučník trochu rozležel a vesele můžeme krájet ke kávičce.


Dobrou chuť.

2 komentáře:

  1. Mňam, taky musím něco dobrého upéct :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, docela se to povedlo, na to jaká to byla okamžitá rychlovka, co dům dal :-)

    OdpovědětVymazat